29. okt. 2015

SOMMERFERIE

Første uken av skoleferien hadde jeg og Jonas for oss selv, mens Jakop var i barnehagen. Det var ikke noe spesielt vi skulle, bare kose oss uten Jakop. Første uka etter at skolen begynte var Jakop hjemme fra barnehagen, sånn at vi også fikk en uke for oss selv. Jonas var en del hos kamerater hvor de har lekt, bada, spilt data, og kost seg. Han har også både overnattet, og hatt overnattings besøk. Været har vært veldig varierende, så det har gått fra sommer, og veldig varmt, til skikkelig høst vær. Uansett vær hadde vi en fantastisk sommer.

Drammen

Guttene og jeg hadde oss en uke i Drammen, hos Bente og Alexander. Alltid like koselig, og avslappet. Guttene koste seg med bestemor og onkel. Jørgen koste seg med bestemor på gulvet, hvor de trente på å stå stødig på alle fire, og rulle fra rygg til mage, noe han ikke var helt god på.

Ene dagen Jørgen og jeg skulle dele en is, tok han like god hele. Må påstå han var veldig fornøyd. Hver morgen koste guttene seg i go`stolen, i påvente av frokosten. For de er bestemors frokost med varme rundstykker, halve opplevelsen av å være på besøk. De koste seg med såpebobler, noe som var god underholdning for Jørgen. De hadde også en ettermiddag hvor de hadde det veldig gøy med vannsprederen. Vi hadde oss også en tur til byen på kafe med bestemor. Etter å ha hatt en tipp topp uke, var det dessverre på tide å reise hjem.

Lovisenberg familiecamping

En stund var vi litt usikre på om Jon og Chris kom til å ha fri samtidig, men det fikk de, å da var det bare å pakke bil, og UTV, og sette avgårde til Kragerø, og Lovisenberg Familie camping. 1 baby, 2 barn, 4 voksne og 2 hunder. De var en fin, men varm tur.
Vi tok den gamle veien etter Kristiansand, noe jeg gjerne gjør igjen. Faktisk utrolig deilig å kjøre litt langt, og samtidig se noe annet enn vei. Vi koste oss masse, fikk besøkt familien, gått i byen og kikket, og vært på Berg museum hvor vi gikk rundt på småveiene, og fant noen små grotter som guttene syntes var stilige, og med gutter mener jeg Jonas, Jakop, Jon og Chris.

Når de andre gikk å kikket rundt Berg gård, satt Jørgen og koste seg i gresset. Når vi ikke var rundt på tur, koste vi oss ved teltene våre. Vi var heldige som for fikk jordet "vårt" nesten for oss selv. Så vi hadde god plass til å spille ball, badmington. Vi hadde også en vannkrig, men det var Caroline, Chris, og jeg hjalp til. På kvelden slappet vi av ved  langbordet hvor vi pratet, dillet eller spilte yatzy. En topp tur, med topp familie som jeg gjerne har flere ganger. Satser på at vi får tatt noen dager neste år også.

PORTØR

Dagen vi reiste hjem, tok vi turen til hytta i, Portør for å besøke familien om ikke var hjemme når vi var i Kragerø. Vi var så heldige i år at onkel og tante var der, sammen med fetteren, og ungene hans var der. Noe som var utrolig koselig siden vi ikke har sett de på flere år. Caroline og Chris måtte dessverre reise rett hjem fra campingen, så de fikk ikke vært med på hytta.
Jørgen koste seg masse med all oppmerksomheten. Tante Line hadde noen fine sko, og i iveren etter å komme bort krabbet Jørgen for første gang.
Jonas fikk lånt seg en håv, og fanget noen strandreker. Han hadde veldig lyst til å prøvesmake en, men trakk seg i siste liten. Skjønner han godt, jeg orket nesten ikke tanken på å prøve en gang. Jakop koste seg masse, og gikk rundt å utforsket, og orket til og med å ta seg ett lynbad.

Jeg og guttene hadde oss en tur ut på Langemann. Jeg må liksom ut der hver gang jeg er på hytta. Er så deilig, og fredelig der, uansett hva slags vær det er, og hvilken tid på døgnet.

Utpå ettermiddagen dukket det opp en mink på brygga. Koselig, og like spennende for små, som for de store.

Resultatet er en kjempe fin sommer for oss alle.