8. jun. 2017

EN HERLIG PINSE, BYTUR, OG GÅTUR TIL SPANIA

Denne pinsen var guttene, og jeg i Drammen hos Bente. Turen inn på fredagen gikk ikke lite enkelt for seg som vanlig med det kan du lese om i det forrige innlegget: En litt annerledes kjøretur til Drammen. Lørdagen startet tidlig, siden Jørgen fant ut av at han skulle tømme magen sin en siste gang. Etter noen timer kom Siri på besøk, noe som var kjempe koselig. Siden ho hadde kjørt Morten på jobb, kom hun så tidlig at ho kunne være med å spise frokost. Ikke det at vi spiser frokost så fryktelig tidlig. Ble vel egentlig en tidlig lunch. Utpå formiddagen tok guttene, og jeg en tur til byen. På vei ned møtte vi Caroline som hoppet på samme bussen som vi var. Vi hadde en koselig tur hvor vi fikk kikket på litt forskjellig, og fikk kjøpt noen småting. Etter en stund tok vi bussen hjem, og Caroline ble med, til alles glede. Siri var der ennå, så da var vi mer eller mindre hele familien samlet. Utpå ettermiddagen spiste vi middag alle sammen. Det er fint når man er mange rundt bordet. Guttene fant ut av hvis de ville si noe måtte de si det fort, og helst rekke opp handa først. Jørgen ropte rett, og slett når han ville ha oppmerksomhet. Etterhvert måtte Siri reise for ho skulle hente Morten på jobb, og jeg kjørte Caroline hjem. Vi slappet av resten av kvelden, godt fornøyd etter en meget fin dag med familie.

Søndagen gikk med til litt mer avslapping. Jeg hadde egentlig planer om å hjelpe Bente på utsiden hvis det var noe ho trengte hjelp til, men det ble det ikke noe av. Været fant ut av at denne helga, og frem til vi skulle reise hjemover, skulle det være dårlig vær. Typisk. Vi var på besøk hos Caroline, men plutselig ble Jørgen slapp, og sutrete. Vil hjem til bestemor, var det eneste han sa. Vi syntes det var så godt å være hos Caroline at vi drøyde lengst mulig før vi kjørte igjen. Det var ikke gøy å reise ifra ho, men tanken på at vi ser ho om to uker hjelper godt. Jørgen ville bare legge seg når vi kom hjem. Han spydde på en måte. Hørte det det kom opp, men ingenting kom ut. Han hadde spist mer eller mindre ingenting siden vi kom på fredagen, så da han etter to timers søvn våknet, og ville ha mat ble jeg veldig glad. To skiver rett ned, og en super fornøyd gutt ble resultatet.

Jørgen trener til Spania turen.
Mandag var siste fridagen, så da måtte vi dessverre reise hjemover. Skulle gjerne ha vært lenger. Kjenner jeg savner å bo i Drammen. Litt mer hver gang jeg er der. Jeg trives godt i Lyngdal, så det er ikke det det går på. En del av savnet er nok fordi det er der jeg har min familie. Uansett måtte vi hjemover. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å reise før utpå ettermiddagen, men etter fredagens biltur ble det en tidligere avreise. Jeg pleier å regne 6 timer men en til to lange stopp, hjemover tenkte jeg at ble turen hjem lik den andre regner jeg syv. Turen gikk kjempe fint, og vi tok en stopp i Sannidal. Der satt vi å snakket om at nå skal vi snart fly til Spania. "Ikke fly til Spania", sier Jørgen. Da Jonas spør hvordan han skulle komme seg dit, ser Jørgen på han. Gå! Jonas prøver å forklare at det er for langt å gå, no som ikke ble helt som vi hadde planlagt. "Ok. Du bære meg, Jonas", var svaret Jonas fikk. Jørgen fant ut av at han vill til Spania med en gang, og dermed måtte Jonas, og Jakop være med å gå rundt. Etter en stund sier Jørgen at Spania er borte, så da satte vi oss i bilen igjen. Vi hadde en liten stopp på Harebakken, ved Arendal for å spise litt. Der fikk vi litt underholdning til maten. På en måte. Små fuglene, spesielt en, var så tam at den spiste pølsebrødet jeg hadde i hånda. Det var veldig spesielt, og kjempe gøy. Tror jeg var like gira som guttene. Litt ekkelt er det vel egentlig, men men. Vi kom hjem før det ble alt for sent, og Jakop fikk syklet, så han var lykkelig.